Nepodceňujte strečink a odpočinek po sportu.

Strečinkový program by měl odrážet intenzitu programu kondičního. Přináší lepší elasticita svalů a následně i vyšší výkon.

Jednotlivé sporty vyžadují různou flexibilitu. Moderní výzkum mluví o tzv. „rezervě flexibility” nad potřeby toho či onoho sportu.
Nedostatečná ohebnost brzdí naše výkony a zadělává na tzv. zranění z opotřebování. Na druhou stranu však nadměrná flexibilita a hypermobilita může být i vyloženě škodlivá. Proto není důležité se protahovat, ale protahovat se správně. Před tréninkem i po tréninku.

Proč je strečink důležitý

  1. Zvyšuje výkonnost, protože můžeme lépe využít naši sílu
  2. Udržuje svaly a šlachy pružné
  3. Strečinkem můžeme účinně vyrovnat jednostrannou svalovou zátěž a předcházet zkracování ztuhlých svalových oblastí
  4. Pomáhá k lepšímu držení těla
  5. Zvyšuje a zlepšuje kloubní pohyblivost a ohebnost celého těla
  6. Uvolňuje celé tělo a působí jako prevence svalových zranění, zranění šlach a kloubních úrazů
  7. Zrychluje regeneraci

Co strečink a vy? Protahujete se nebo si myslíte, že je to ztráta času? Pokud cítíte, že je to vaší slabou stránkou a chcete na tom zapracovat, zeptejte se a můžeme zařadit jako osobní trénink zdravotní cvičení a ú Nebo protahování. Správné protahování.