Ranní agility fKlidu

62154249_2268686953397372_2240155427201351680_nBěžecký žebřík nebo také agility žebřík používám v tréninku rád. Nejčastěji s ním v tréninku počítám, když pracuji s klienty s nižší motorickou složkou specifických běžeckých prvků. Zlepšíme tím samotnou techniku běhu

Obecně se dá říci, že koordinační žebřík je výborný nejen pro pro zlepšení rychlostních vlastností, ale také je ideální pro zlepšování koordinačních schopností při frekvenčních cvičení. Je to velmi praktická a použitelná pomůcka téměř pro všechny věkové kategorie a všechny druhy sportů.

Koordinace je nedílnou součástí všech pohybových aktivit. Její trénink nesmí být tedy ani zanedbán při žádném sportovním odvětví.

Zvládat náročné sportovní situace ve vysoké rychlosti a provést je tak, jak nejlépe je možné, je schopný pouze sportovec s dokonalou koordinací všech pohybů. Je úplně jedno, zda se jedná o běžce, fotbalistu, basketbalistu, tenistu …

Pro zdokonalování koordinace lze využít jednoduchý koordinační žebřík, na němž lze provázet vysoce širokou škálu cviků a to jak na rozvoj koordinace, tak také akcelerace.

Podmínkou dokonalé koordinace je schopnost zvládnout i pohyby, které sportovec obvykle nevykonává. Jsou to třeba  mimochodní pohyby, současný pohyby stejnostranných končetin nebo nepravidelně se opakující pohyby dolních končetin. Tím se mozek a celá pohybová soustava připravují na zvládání náročných situací.

Dnes jsem žebřík použil v rámci ranního tréninku na Sokole I. Proto píši v nadpise ranní agility, ale žebřík používáme i v tréninku na dráze. Každé úterý a čtvrtek, začínáme v 18 15.